Romsdalsnett har «skjerpet drift» grunnet varslet ekstremvær

Varslet ekstremvær «Ingunn» gjør at vi bemanner med ekstra mannskap. Dette gjør vi for å møte utfordringene ekstremværet «Ingunn» kan medføre på strømforsyningen i vårt område. Om værvarslet slår til, må det påregnes strømbrudd. Vi anbefaler derfor våre kunder å forberede tiltak for egenberedskap.

Deres forberedelser
Om strømmen forsvinner er det ikke bare lyset som forsvinner, men også elektrisk oppvarming, varmtvann og muligheten til lagring og oppvarming av mat. Da er det fint å reserver knyttet til oppvarming, mat og drikke, lys, radio, ladere/batteribanker osv.

Vår jobb
Når uværet står på og vårt mannskap skal ut, er det en stor utfordring å jobbe med feilretting. I slike situasjoner er det viktig å tenke HMS og sikkerhet til vårt mannskap. Det betyr at det alltid må gjøres vurderinger, noen ganger i samråd med andre instanser, om det er forsvarlig å reise inn i enkelte områder. Sikkerhet for vårt mannskap er viktig. Det samme gjelder for deg, observerer du nedblåste trær, ledninger eller andre feil må dette aldri berøres og du skal holde god avstand, og melde fra til oss så raskt som mulig.

Til slutt
Ofte er det umulig å si nøyaktig hvor lang tid det tar å finne feil, og ikke minst hvor raskt vi klarer å utbedre feil slik at strømmen kommer tilbake. Dersom mange er uten strøm, er det ofte mange som ringer oss, og det kan hende det er vanskelig å komme gjennom.
Vi anmoder derfor våre kunder å sjekke informasjon på https://www.romsdalsnettas.no/strombrudd
Ta kontakt med oss hvis du opplever strømbrudd som ikke står i strømbruddkartet, eller om du har informasjon som kan hjelpe oss å lokalisere feil (som trær over linja, lynnedslag og lignende).

Telefon: +47 71 22 23 23

Forrige
Forrige

Bli med på laget - vi søker nå etter lærling!

Neste
Neste

Nettleiepriser hos Romsdalsnett fra 01.01.2024